برای اخذ جواز کسب الکترونیکی  تمامی اصناف  کشور می توانید به تارنمای   iranianasnaf.ir    مراجعه فرمائید.

تماس جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۰۸۷۶۸۹۰  

 

 

یکی از مدارکی که تا به حال احتمالاً بارها و بارها نام آن را شنیده‌ایم، اخذ جواز کسب است. اگر این مطلب را می‌خوانید، احتمالاً آشنایی زیادی با مراحل گرفتن جواز کسب ندارید؛ از این رو ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل با جواز کسب، چیستی آن و مدارک لازم برای جواز کسب آشنا کنیم. پس اگر مدیر کسب و کاری هستید که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید و تا انتها همراه پارسه باشید.

به طور کلی جواز کسب یا پروانه‌ کسب، گواهی ای میباشد که شما به وسیله آن می‌توانید کسب و کار را برای خود به صورت قانونی راه اندازی کنید. شما برای راه اندازی هر کسب وکاری یا تاسیس فروشگاه و مغازه برای آن نیاز به گرفتن مجوزی دارید که امروزه از آن به نام جواز کسب یاد می‌شود. پس شما برای قانونی کردن کسب و کاری که قصد فعالیت در آن را دارید، نیاز به اخذ این مجوز دارید، و بدون آن نمی‌توانید کار خود را به صورت قانونی شروع کنید.

جواز کسب چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که کمی بالاتر گفته شد، شما فقط به وسیله‌ی پروانه کسب می‌توانید کسب و کار خود را به صورت قانونی استارت بزنید. پس به طور کلی می‌توان گفت که؛ در واقع جواز کسب مجوزی است که به افراد اجازه این را می‌دهد تا کسب و کاری را برای خود راه اندازی کنند و به طور قانونی شروع به فعالیت کنند. به یاد داشته باشید که راه‌اندازی و شروع کسب و کار بدون دریافت جواز کسب، غیرقانونی است و در صورتیکه سازمان‌های ذیربط از جمله شهرداری متوجه این موضوع شوند، این اختیار را دارند تا مغازه یا کارگاه شما را پلمپ کنند.

برای اینکه محل کسب و کار خود را از پلمپ خارج کنید باید جریمه پرداخت کرده و اقدامات لازم برای دریافت جواز کسب را طی کنید. بنابراین توصیه ما به شما این است که اگر قصد راه‌اندازی کسب و کاری را دارید، برای جلوگیری از این عواقب، قبل از هر اقدامی، برای دریافت جواز کسب درخواست دهید.

 

نمونه تصویر جواز کسب صادر شده

 

هزینه  قیمت و هزینه تمام شده برای هر حوزه متفاوت است.
زمان مورد نیاز ⏳  ۳ الی ۴ هفته زمان نیاز سات که تا مدارک شما تایید و پروانه شما صادر گردد.
مدارک مورد نیاز  کپی کارت ملی و شناسنامه، کارت معافیت یا پایان خدمت، سند یا اجاره نامه فضای اداری یا تجاری
 قابل کسب برای ️  تمامی مشاغل و اصناف

به عنوان فردی که به دنبال اخذ مجوز کسب است، بهتر است بدانید که این پروانه هم به صورت دائم وجود دارد و هم به صورت موقت؛ مدت اعتباری که مجوز موقت دارد یک سال است و فقط برای یک بار برای شما صادر می‌شود. بد نیست در این جا اشاره شود که اعتبار مجوزهای کسب بلند مدت حداکثر ۵ ساله است. دقت داشته باشید، همان طور که از اسم این مجوز پیدا است، این مجوز به افراد مختلفی چه به صورت حقیقی و چه حقوقی داده می‌شود. شما با گرفتن جواز کسب می‌توانید به فعالیت اقتصادی یا تولیدی خود بپردازید و شما برای این که بتوانید این کارها را به صورت قانونی انجام دهید، حتماً به این مجوز نیاز دارید و بدون آن با مشکلات متعددی در آینده روبرو خواهید شد.

ثبت نظر